na pracy japońskiego lekarza Sunao Tawary

poradnia kardiologiczna cieszyn
poradnia kardiologiczna cieszyn

W 1903 holenderski fizjolog Willem Einthoven wynalazł elektrokardiograf. Pierwotnie, stopy i dłonie pacjenta były zanurzane w słonej wodzie. Dopiero w 1940 roku pojawiła się rejestracja przy pomocy zwilżanych metalowych klamer zakładanych na przedramiona i podudzia, które były połączone kablami z urządzeniem rejestrującym. Dzisiejsze leczenie zaburzeń rytmu serca opiera się m.in. na pracy japońskiego lekarza Sunao Tawary, który podczas pracy u patologa Ludwiga Aschoffa opublikował opis układu przewodzącego serca.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Kardiolog


Kardiologia – czy to dobra specjalizacja?


Czy kardiologia jest odpowiednią specjalizacją w medycynie? Czy wybierając się na studia medyczne warto od razu rozważać ścieżkę rozwoju zawodowego właśnie pod kątem kardiologii? To trudne pytanie, na które nie ma jednoznacznej odpowiedzi, ale kluczowe w tym temacie są nasze zainteresowania i predyspozycje osobiste. Nie ulega wątpliwości fakt, że dobry kardiolog z doświadczeniem może liczyć na bardzo duże wynagrodzenie. W dzisiejszych czasach kardiologowie pracują zarówno w szpitalach, gdzie mają możliwość ogromnego rozwoju swoich umiejętności i kompetencji, ale także placówkach prywatnych. Warto mieć to na uwadze i przed wyborem specjalizacji kardiologa zapoznać się nie tylko z zarobkami ale także z opiniami i doświadczeniami starszych kolegów po fachu.



Dlaczego profilaktyka jest ważna?


Profilaktyka wskazywana jest przez lekarzy jako rzecz zdecydowanie najważniejsza, która może uchronić organizm przed rozwojem choroby. Dzięki profilaktyce ma się możliwość zdiagnozowania choroby bardzo wcześnie, co daje szansę na szybkie jej wyleczenie bez skutków ubocznych, wydłużonego leczenia. Profilaktyka w kardiologii to nie tylko regularne badania stanu zdrowia i częste wizyty u lekarza. To także zdrowy tryb życia. Mamy tu na myśli zarówno odpowiednią dietę, która unika potraf ciężkich, bardzo tłustych, które obciążają organizm. Drugą kwestią jest regularny wysiłek fizyczny. Nie chodzi tu o jednorazowe ćwiczenia, czy spacer, ale właśnie o ową regularność. Nawet kilkadziesiąt minut dziennie wystarczy aby poprawić w długim terminie stan organizmu człowieka. Podkreślają to wszyscy lekarze, z kardiologami włącznie.



Dodane: 01-05-2019 09:20